ΠΡΩΤΟΣ ΣΤΟΧΟΣ Η ΑΜΕΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΟΥ

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΜΟΙΩΣΗ

Περιμένουμε από την κυβέρνηση και την αντιπολίτευση να καταθέσουν το

σχέδιο νόμου για την εξομοίωση, το οποίο έχει αποσταλεί σε όλα τα κόμματα και

οι πάντες δηλώνουν σύμφωνοι.Να αποδείξουν ΑΜΕΣΑ τη συμφωνία τους.

ΤΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΩΣ ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ

• Διεκδικούμε την πλήρη και χωρίς περιορισμούς οικονομική και θεσμική εξομοίωση των τρίτεκνων οικογενειών με τις πολύτεκνες και ένταξη τους στο Νόμο 1910/1944.

• Διεκδικούμε την ισόβια τιμητική σύνταξη στη μητέρα που έκανε τρία παιδιά, ανεξαρτήτως ηλικίας των τέκνων της, ως αναγνώριση του σημαντικού ρόλου και της προσφοράς της στην ελληνική κοινωνία.

• Δηλαδή να γίνει χαρακτηρισμός των τρίτεκνων οικογενειών ως πολύτεκνων, ανεξαρτήτως από την ηλικία τους και την ένταξή τους στις διατάξεις των νόμων περί πολυτεκνίας.

Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012

Παράνομη η Υπουργική Απόφαση για τις εγγραφές των τέκνων των πολυτέκνων



Το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών, με την υπ' αριθμ. 90/2012 απόφασή του έκρινε παράνομη και εκτός νομοθετικής εξουσιοδοτήσεως την Υπουργική της Απόφαση Φ 253/67430/Β6/15-11-2011, με την οποία απαγόρευε στους πολυτέκνους και τα τέκνα τους να διεκδικήσουν θέσεις με την ειδική κατηγορία κατά τις Πανελλήνιες Εξετάσεις.
Στο σκεπτικό αναφέρονται τα παρακάτω: «εκ της συγκρίσεως του εξουσιοδοτικού νομοθετήματος τής περ. Γ της παρ. 11 του άρθρου 59 του ν. 3966/2011 με τις κατ' εξουσιοδότηση εκδοθείσες νομοθετικές ρυθμίσεις τής υπ΄ αριθμ. Φ 253/67430/Β6/15-11-2011 Υπουργικής Αποφάσεως όσον αφορά την διαδικασία επιλογής των υποψηφίων της κατηγορίας των πολυτέκνων και των τέκνων αυτών, συνάγεται ότι με την εν λόγω κανονιστική Υπουργική Απόφαση θεσπίσθηκε μία πρόσθετη προϋπόθεση κατά τη διαδικασία επιλογής υποψηφίων που εντάσσονται στην άνω κατηγορία, προκειμένου να επιλεγούν στις επιπλέον θέσεις της κατηγορίας τους, για τη σχολή ή το Τμήμα που δηλώθηκε πρώτο κατά σειρά προτιμήσεως στο μηχανογραφικό τους δελτίο.

Η προϋπόθεση αυτή συνίσταται στο ότι οι υποψήφιοι της ειδικής αυτής κατηγορίας κρίνονται μόνον για τις σχολές ή τμήματα της διοικητικής περιφέρειας που βρίσκεται η μόνιμη και κύρια κατοικία των γονέων ή της οικογένειας των ιδίων των υποψηφίων, εάν πρόκειται για ενηλίκους. Η προϋπόθεση αυτή δεν δύναται να θεωρηθεί ως ειδικότερο θέμα έναντι της ρυθμίσεως που περιλαμβάνεται στο ως άνω εξουσιοδοτικό νομοθέτημα, δεδομένου ότι το βασικό περιεχόμενό της δεν έχει χαραχθεί σε γενικές γραμμές από την εξουσιοδοτική διάταξη, αλλά αντιθέτως ρυθμίζει πρωτογενώς το θέμα περιορισμού των υποψηφίων της κατηγορίας των πολυτέκνων και των τέκνων αυτών κατά την επιλογή τους σε τμήματα ή σχολές δηλωθείσες με το μηχανογραφικό τους δελτίο. Επομένως, η ανωτέρω Υπουργική Απόφαση, κατά το μέρος αυτό, βρίσκεται εκτός νομοθετικής εξουσιοδοτήσεως και εκ του λόγου τούτου είναι ανίσχυρη (άρθ. 43 παρ. 2 Σ.). Κατά συνέπεια, η με την υπό κρίση αίτηση προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση... είναι μη σύννομη, ως εκδοθείσα κατά παράβαση νόμου και για τον λόγο αυτό ακυρωτέα κατά τον βάσιμο σχετικό λόγο τής υπό κρίση αιτήσεως... Ακυρώνει την… απόφαση της υπουργού Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, καθ' ο μέρος παρέλειψε να συμπεριλάβει την αιτούσα στους πίνακες εισαγομένων... ως επιτυχούσα υπό την ιδιότητα τέκνου πολύτεκνης οικογένειας...».
Αυτό που τώρα μένουν ως ερωτήματα είναι
  1. Αν υπάρχει χρονοδιάγραμμα τήρησης και εφαρμογής της δικαστικής απόφασης από τις Υπηρεσίες, ώστε να εγγραφούν άμεσα όλα τα τέκνα των πολύτεκνων οικογενειών στις σχολές της επιτυχίας τους.
  2. Αν προχωρήσουν και οι τρίτεκνοι –κάποιο το έχουν ήδη πράξει- σε ανάλογες διαδικασίες.
Η απόφαση αυτή δικαιώνει πλήρως την ΟΠΟΤΤΕ, η οποία είχε επισημάνει την παρανομία αυτή σύμφωνα με την οποία απαγορευόταν στα τέκνα των πολυτέκνων και των τρίτεκνων να διεκδικήσουν θέσεις με την ειδική κατηγορία για τις σχολές που ευρίσκονταν εκτός του τόπου της περιφερείας, που κατοικούν οι γονείς τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: